Αθληθείτε για να... μάθετε μία ξένη γλώσσα

athlisi-podilato.jpg

άθληση με στατικό ποδήλατο dreamstime.com

Μια νέα επιστημονική μελέτη καταγράφει ότι η σωματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας ενισχύει την ικανότητα των ανθρώπων να απομνημονεύουν, να διατηρούν και να κατανοούν το νέο λεξιλόγιο που μαθαίνουν.

Η έρευνα αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει προηγούμενες μελέτες (που έχουν γίνει τόσο σε ζώα όσο και σε ανθρώπους) σύμφωνα με τις οποίες η ικανότητα της μάθησης διαφοροποιείται όταν κάποιος γυμνάζεται. Για παράδειγμα, έρευνα έχει καταγράψει ότι οι φοιτητές αποδίδουν καλύτερα σε πανεπιστημιακές εξετάσεις, εάν κατά τη διάρκεια της ημέρας έχουν υποβληθεί σε σωματική δραστηριότητα.

Επίσης, η παρούσα μελέτη προσφέρει νέα στοιχεία που συνηγορούν στο επιχείρημα ότι θα πρέπει να κινητοποιήσουμε το σώμα μας προκειμένου να ενεργοποιηθεί το μυαλό μας. Σύμφωνα με ορισμένους επιστήμονες, η άθληση κάνει πιο «εύπλαστο» και δεκτικό τον εγκέφαλο σε νέες πληροφορίες και γνώσεις. 

Η εν λόγω μελέτη δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό PLOS One, με τους ερευνητές να χωρίζουν 40 ενήλικες από την Κίνα -που μάθαιναν την αγγλική γλώσσα- σε δύο ομάδες: η πρώτη ομάδα συνέχισε την εκμάθηση της ξένης γλώσσας όπως προηγουμένως, ενώ η δεύτερη ομάδα συνδύασε τη εκμάθηση με την άσκηση. 

άθληση με στατικό ποδήλατο dreamstime.com

Πιο συγκεκριμένα, τα άτομα της δεύτερης ομάδας αθλούνταν σε στατικά ποδήλατα γυμναστικής, με ήπιο ρυθμό (περίπου στο 60% της μέγιστης αεροβικής ικανότητάς τους), ξεκινώντας 20 λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και συνεχίζοντας καθ 'όλη τη διάρκεια των περίπου 15 λεπτών της συνολικής διδασκαλίας εκμάθησης. Όλοι οι δοκιμαζόμενοι έλαβαν μέρος σε 8 μαθήματα που αφορούσαν στην εκμάθηση λεξιλογίου, για χρονικό διάστημα δύο μηνών.

Στο τέλος κάθε μαθήματος οι μαθητές της δεύτερης ομάδας κατέγραψαν καλύτερα αποτελέσματα από τα άτομα της πρώτης. Επίσης, αποδείχθηκαν πιο ικανοί στην αναγνώριση των σωστών προτάσεων, ενώ -ίσως το πιο σημαντικό από όλα- διατήρησαν για περισσότερο καιρό και με μεγαλύτερη ακρίβεια τις γνώσεις που έλαβαν, σε σχέση με τα άτομα της πρώτης ομάδας. 

Δείτε ΕΔΩ την έρευνα στο επιστημονικό περιοδικό PLOS One.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ