Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα

treno-lianokladi.jpg

Το κεντρικό εργοτάξιο του έργου της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα - Λιανοκλάδι- Δομοκός EUROKINISSI

Από το Σάββατο ξεκίνησαν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από τη σήραγγα του Καλλίδρομου των 9 χλμ.

Δέκα ημέρες πριν είχε ξεκινήσει η χρήση του νέου τμήματος των 56 χλμ. από την Τιθορέα ώς το Λιανοκλάδι. Εως τον Απρίλιο τα τρένα θα χρησιμοποιούν μόνον τον έναν κλάδο, αυτόν με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, και θα κινούνται με ντίζελ.

Στη συνέχεια, με βάση το χρονοδιάγραμμα του αρμόδιου υπουργείου, θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση και οι συρμοί θα μπορούν να πιάνουν έως και τα 200 χλμ. την ώρα.

Τον Ιούνιο προβλέπεται η παράδοση του επόμενου τμήματος από το Λιανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που θα ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση σε ολόκληρη τη διαδρομή από την Αθήνα ώς τη Θεσσαλονίκη και θα επιτρέψει να γίνονται τα δρομολόγια σε τρεις ώρες και 20 λεπτά.

Με τη νέα διαδρομή το τρένο δεν θα περνά από την ιστορική γέφυρα του Γοργοπόταμου, αλλά προβλέπονται ειδικά δρομολόγια συνδεδεμένα με εκδηλώσεις απότισης τιμής σε μια από τις κορυφαίες δράσεις των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης.

Παρακάμπτονται επίσης οι σταθμοί Αμφίκλειας, Λιλαίας και Μπράλου, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη δρομολογήσει λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών στον σταθμό της Τιθορέας.

Από την ΕΡΓΟΣΕ προχωρά ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Προσφορές υπέβαλαν πέντε όμιλοι, στους οποίους μετέχουν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές (Ακτωρ, ΤΕΡΝΑ, Intrakat και ΜΕΤΚΑ), καθώς και η γαλλική Alstom.

Οι εργασίες για τη γραμμή που θα φέρει τον προαστιακό ώς το Αίγιο προχωρούν με αποκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια με ντιζελοκίνητες μηχανές.

■ Από το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου και έως τις 6 Μαρτίου τα δρομολόγια του τραμ θα γίνονται μόνο στο τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και σε αυτό το διάστημα οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από την ειδική λεωφορειακή γραμμή Χ6, από τον σταθμό του μετρό στο «Φιξ» ώς τη Νέα Σμύρνη.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας