Αντίστροφη μέτρηση για τα Όσκαρ

oscars-kimmel-630.jpg

Για δεύτερη συνεχή χρονιά παρουσιαστής ο Αμερικανός Τζίμι Κίμελ | Richard Shotwell/Invision/AP

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει για την 90ή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που θα πραγματοποιηθεί αύριο στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με παρουσιαστή για δεύτερη συνεχή χρονιά τον Αμερικανό Τζίμι Κίμελ.

Στις πρώτες θέσεις των διεκδικητών για τα βραβεία συναντάμε τις ταινίες «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με 13 υποψηφιότητες (διεκδικώντας μεταξύ άλλων βραβεία στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Σεναρίου, Α' & Β' Γυναικείου Ρόλου και Β' Αντρικού), η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν με 8 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Μοντάζ, Μουσικής, Ηχητικού μοντάζ και Μιξάζ) και οι «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα με 7 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μουσικής, Μοντάζ, Α' Γυναικείου και με διπλή συμμετοχή στην κατηγορία Β' Ανδρικού).

Στην κατηγορία των αντρικών ερμηνειών τα φώτα συγκεντρώνει ο Γκάρι Όλντμαν ο οποίος επιδεικνύει ξανά το τεράστιο ταλέντο του ως Ουίνστον Τσόρτσιλ στην «Πιο Σκοτεινή Ώρα» του Τζο Ράιτ.

Στην ίδια κατηγορία μαζί με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις («Αόρατη Κλωστή»), Ντάνιελ Καλούα («Τρέξε!») και Ντένζελ Ουάσινγκτον («Roman J. Israel, Esq.») διαγωνίζεται και ο Τιμοτέ Σαλαμέ που πρωταγωνιστεί στο ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου», ο οποίος στα 22 του, γίνεται ο δεύτερος νεότερος υποψήφιος για το Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου στην ιστορία του θεσμού, μετά την υποψηφιότητα του 19χρονου Μίκι Ρούνεϊ το 1944.

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ αναδεικνύεται κυρίαρχη στην κατηγορία του Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στις «Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα και όπως όλα δείχνουν θα αποσπάσει άλλο ένα χρυσό αγαλματίδιο 21 χρόνια μετά τη νίκη της για το «Fargo» των αδελφών Κοέν.

Η Αμερικανίδα ηθοποιός έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών, για τον ρόλο μιας μητέρας που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία επειδή δεν βρίσκει τον δολοφόνο και βιαστή της κόρης της.

Οι υπόλοιπες υποψήφιες στην ίδια κατηγορία είναι η Σάλι Χόκινς που ερμηνεύει μια μοναχική καθαρίστρια στη «Μορφή του Νερού», η Μάργκo Ρόμπι στο «Εγώ, η Τόνια» για τον ρόλο της διάσημης αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, η Σέρσια Ρόναν που ενσαρκώνει μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της στο «Lady Bird» και η Μέριλ Στριπ, η οποία με την ερμηνεία της στο «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά» του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι πλέον κάτοχος του αριθμού- ρεκόρ 21 συνολικά υποψηφιοτήτων.

Η Άλισον Τζάνεϊ φαίνεται να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να τιμηθεί με το φετινό Όσκαρ Β΄Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στον ρόλο της καταπιεστικής μητέρας της Τόνια Χάρντινγκ στο «Εγώ, η Τόνια».

Όσο για το Όσκαρ Β' Αντρικού Ρόλου, μολονότι ο Γουίλεμ Νταφόε παρέδωσε- κατά πολλούς- μία από τις καλύτερες ερμηνείες της ζωής του στο «The Florida Project», ο νικητής της βραδιάς στην κατηγορία αναμένεται να είναι ο Σαμ Ρόκγουελ για τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι».

Το ίδιο βραβείο διεκδικεί και ο Γούντι Χάρελσον για την ίδια ταινία, ο Ρίτσαρντ Τζένκινς για τη «Μορφή του Νερού» αλλά και ο Κρίστοφερ Πλάμερ που κατάφερε μέσα σε μόλις δέκα μέρες γυρίσματος να αντικαταστήσει επάξια τον Κέβιν Σπέισι (μετά τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση εναντίον του τελευταίου) στο «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου» του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Στην κατηγορία των σκηνοθετών φέτος ο νικητής θα κριθεί στο νήμα. Μπορεί ο Πολ Τόμας Άντερσον (υποψήφιος για την «Αόρατη Κλωστή») να μην έχει κερδίσει ποτέ το πολυπόθητο βραβείο, παρά τις 8 υποψηφιότητές του μέχρι σήμερα, ωστόσο φέτος έχει ν' αντιμετωπίσει πολύ σκληρούς αντιπάλους, όπως τον Τζόρνταν Πιλ με το «Τρέξε!» που είδε την καριέρα του ν' απογειώνεται φιγουράροντας σε όλες τις λίστες των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, αλλά και την Γκρέτα Γκέργουιγκ με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο «Lady Bird», το οποίο «έσπασε» το αμερικάνικο box office ξεπερνώντας τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις και τώρα διεκδικεί συνολικά πέντε βραβεία Όσκαρ.

Τις περισσότερες βέβαια πιθανότητες να στεφθεί νικητής αφήνοντας πίσω του τον Κρίστοφερ Νόλαν με τη «Δουνκέρκη», συγκεντρώνει ο Μεξικανός Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με τη «Μορφή του Νερού», που φέτος έφυγε με το Χρυσό Λιοντάρι από το φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας ενώ τον τίμησε και το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών.

Για το μεγάλο βραβείο της Ακαδημίας, αυτό της Καλύτερης Ταινίας αναμένεται να κονταροχτυπηθούν τα δύο μεγάλα φαβορί οι «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα και η «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, αν δεν κάνει την έκπληξη το αντιρατσιστικό θρίλερ «Τρέξε!» του Τζόρνταν Πιλ, που τους τελευταίους μήνες έχει αναπτύξει μία τρομερή δυναμική στην οσκαρική κούρσα.

Στην τελετή θα υπάρχει έντονη παρουσία του κινήματος «Time's Up», αλλά κανείς δεν γνωρίζει ακόμη ακριβώς τι έχει σχεδιαστεί, ενώ έγινε ξεκάθαρο από τα μέλη του πως στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ δεν θα υπάρξει «μαύρο» dress code όπως αυτό που επικράτησε στις Χρυσές Σφαίρες.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας