Ανέλκυση του «Sea Diamond» ζητά η ΔΑΛ

sea_diamond.jpg

Το κρουαζιερόπλοι Sea Diamond μισοβυθισμένο στην Καλντέρα της Σαντορίνης AP Photo

Την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» από τον βυθό της Καλντέρας στη Σαντορίνη ζητά η Δημόσια Αρχή Λιμένος (ΔΑΛ) στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς της για την προστασία του περιβάλλοντος των λιμανιών. Με αίτημά της προς τις εισαγγελίες Αρείου Πάγου, Εφετών Πειραιά και Πρωτοδικών Πειραιά ζητά την αναίρεση πρόσφατης αθωωτικής απόφασης του Α’ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά για την «παράλειψη ανέλκυσης» του ναυαγίου.

Σημειώνεται ότι στις 8/11/2017 εκδικάστηκε η υπόθεση που αφορούσε το αδίκημα της «εκ προθέσεως πρόκλησης σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης διά παραλείψεως κατ’ εξακολούθηση», για την ενδεχόμενη παράλειψη των εκπροσώπων της διαχειρίστριας εταιρείας του «Sea Diamond» να προβούν στην ανέλκυση, να υποβάλουν στις αρμόδιες αρχές τελικό σχέδιο απάντλησης υγρών καυσίμων και λοιπών ρυπογόνων ουσιών και να λάβουν κάθε πρόσφορο μέτρο για την αποτροπή-περιορισμό-αντιμετώπιση της ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Ωστόσο οι κατηγορούμενοι απαλλάχτηκαν από το αδίκημα της παράλειψης ανέλκυσης και κρίθηκαν ένοχοι για τη μη υποβολή σχεδίου απάντλησης.

Παράλληλα, χθες, ο διοικητής της ΔΑΛ Δημοσθένης Μπακόπουλος κατέθεσε μήνυση (ανακοίνωση αξιόποινης πράξης κατ’ άρθρο 37 ΚΠΔ αναφορικά με τη μη ανέλκυση του ναυαγίου «Sea Diamond») στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, ζητώντας την άσκηση ποινικής δίωξης για πρόκληση κοινού κινδύνου και υποβάθμιση περιβάλλοντος.

Στη μήνυσή του επικαλείται δικαστικές αποφάσεις και άλλα έγγραφα από τα οποία προκύπτουν οι συνέπειες στον θαλάσσιο χώρο από τη μη ανέλκυση του ναυαγίου.

Σημειώνεται ότι στις 5 Απριλίου του 2007, Μ. Πέμπτη, το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» με 1.163 επιβάτες και 391 άτομα πλήρωμα ξεκίνησε από το λιμάνι του Ηρακλείου με προορισμό τη Σαντορίνη.

Καθώς προσέγγιζε τον όρμο των Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να σημειωθεί εισροή υδάτων.

Ολοι οι επιβάτες και το πλήρωμα αποβιβάστηκαν με ασφάλεια σε παραπλέοντα πλοία, εκτός από τον 45χρονο Γάλλο Ζαν Κριστόφ Αλέν και τη 16χρονη κόρη του, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στην καμπίνα τους στο δεύτερο κατάστρωμα και μέχρι σήμερα παραμένουν αγνοούμενοι.

Στη συνέχεια το πλοίο οδηγήθηκε στο σημείο «παλαιά ορυχεία Καραγιώργη» της Σαντορίνης προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξή του, κάτι που τελικά δεν επετεύχθη, με αποτέλεσμα 13 ώρες μετά την πρόσκρουσή του να βυθιστεί στον όρμο του Αθηνιού, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας