Ανδρεαδάκης και Δρίβας με έργο για τους «ξένους»

drivas.jpg

Γιώργος Δρίβας Γιώργος Δρίβας

Εκπληξη και μάλιστα διπλή από το υπουργείο Πολιτισμού. Οχι μόνο εγκρίθηκε εγκαίρως η ελληνική συμμετοχή για την 57η Μπιενάλε Βενετίας που εγκαινιάζεται τον Μάιο του 2017, αλλά θα έχει και έντονη κινηματογραφική ταυτότητα.

Οπως μαθαίνουμε, εθνικός επίτροπος θα είναι ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο οποίος προτείνει τον πειραματικό σκηνοθέτη και εικαστικό Γιώργο Δρίβα με μια εγκατάσταση με θέμα τους πρόσφυγες.

Ο Γιώργος Δρίβας, που ζει στην Αθήνα και το Βερολίνο, διερευνά τα όρια της αφηγηματικής εικόνας.

Εχει υπάρξει αποδέκτης πολλών βραβείων και διακρίσεων όπως: Βραβείο Καλύτερου Πειραματικού Φιλμ στο London Greek Film Festival (2010), Δεύτερο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα πειραματικών ταινιών Media Art Forum του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας (2006), Δεύτερο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Ποιητικού Κινηματογράφου του Βερολίνου (Zebra Poetry Film Festival, 2002), Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για την καλύτερη πειραματική ταινία μικρού μήκους στη Νέα Υόρκη (Jury Award, New York Expo, 2002) κ.ά.

Το 2009 το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας φιλοξένησε την ατομική έκθεσή του «(un-)documented», ενώ έργα του αποτελούν μέρος της μόνιμης συλλογής του μουσείου.

Παράλληλα, έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και φεστιβάλ στην Ελλάδα και διεθνώς: «future past - past future», Φεστιβάλ Transmediale, Bερολίνο (2014), «Art Projections», Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2013), Electronic Language International Festival, FIESP Cultural Center, Σάο Πάολο, Βραζιλία (2012), «Les Rencontres Internationales: New Cinema and Contemporary Art», Κέντρο Πομπιντού, Παρίσι (2011), «Πολυγλωσσία», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αθήνα (2011) κ.α.

Η γνωριμία του με τον Ορέστη Ανδρεαδάκη έγινε το 2014, όταν ο τελευταίος ήταν επικεφαλής στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Τότε παρουσιάστηκαν τέσσερις ταινίες μικρού μήκους του Γιώργου Δρίβα και για πρώτη φορά το φιλμ «Κepler» που γυρίστηκε στην Τιφλίδα της Γεωργίας.

Η νέα δουλειά του για την Μπιενάλε περιγράφεται ως μια «πολυμορφική αφηγηματική εγκατάσταση», ενώ έχει αφετηρία τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου και αγγίζει τις έννοιες του «ξένου», του «ασύλου» και της «ασφάλειας» των ντόπιων.

Προτεινόμενος τίτλος: «Εργοστάσιο διλημμάτων».

Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε μεγάλη συμμετοχή στην ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εθνική συμμετοχή στην 57η Μπιενάλε Βενετίας.

Υποβλήθηκαν 30 προτάσεις, ενώ κατά πλειοψηφία προκρίθηκε αυτή του Ορέστη Ανδρεαδάκη.

Υπάρχουν όμως και ενστάσεις, όπως μαθαίνουμε, ως προς τη διαδικασία.

Βασίζονται στο ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος του υπουργείου για την Μπιενάλε «απευθύνεται σε επιμελητές, ιστορικούς, κριτικούς και θεωρητικούς τέχνης με εμπειρία στην οργάνωση και επιμέλεια εκθέσεων από κοινού με καλλιτέχνες ή αντίστροφα», ενώ ο αναγνωρισμένος κριτικός κινηματογράφου και διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δεν έχει περγαμηνές στην Ιστορία της Τέχνης...

Για να δούμε, σε μια εποχή που τα όρια ανάμεσα στις τέχνες είναι ρευστά...