Ανανέωση ουσίας

Παίζει και αυτό στη μοδάτη κατηγορία των SUV, η οποία σημειώνει άνοδο κατά 30% στις πωλήσεις και κατέχει το 11% της αγοράς. To δημοφιλές μοντέλο ASX της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας περνά από μια νέα ανανέωση που δεν περιορίζεται μόνο στα σημεία του αμαξώματος, αλλά και κάτω από το καπό.

Το αναβαθμισμένο ASX μετρά 8 χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους έχοντας αποδείξει την ιαπωνική αξιοπιστία του, μια και κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Okazaki.

Στη νέα του φάση το ASX θα διατίθεται αποκλειστικά σε προσθιοκίνητες εκδόσεις με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 117 ίππων.

Παρατηρώντας το εξωτερικά, καταλαβαίνεις από την πρώτη κιόλας στιγμή ότι έχεις να κάνεις με μοντέλο-συνδετικό κρίκο επιβατικού με SUV.

Ωραίες γραμμές, κόμπακτ διαστάσεις και σήμα κατατεθέν η γνωστή πια εμπρός μάσκα της εταιρείας, έτσι, για να μην ξεχνάει κανείς ότι μιλάμε για μοντέλο της Mitsubishi, της εταιρείας δηλαδή που όπως μας είπαν οι άνθρωποί της, σιγά σιγά από μάρκα off road θα γίνει on road, χωρίς όμως να προδώσει τις τετρακίνητες καταβολές της.

Mitsubishi ASX

Στην περίπτωση του ASX, ο εμπρός προφυλακτήρας τροποποιήθηκε για να φιλοξενεί τις χρωμιωμένες μπάρες, ενώ το κεντρικό τμήμα είναι μαύρο ώστε να παραπέμπει στο eX-Concept. Η μάσκα αποτελείται τώρα από λεπτές οριζόντιες γρίλιες και συνδέεται με τους προβολείς πετυχαίνοντας μια ενιαία εμφάνιση.

Εκτός από τη νέα φυσιογνωμία, το ASX διαθέτει κεραία τύπου πτερυγίου καρχαρία, πίσω καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη και νέο υλικό, καθώς επίσης και βελτιωμένη ηχομόνωση 10%.

Σαφώς πιο ποιοτικό είναι γενικότερα το εσωτερικό με καλύτερα υλικά. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης παραπέμπει σε ένα τυπικό SUV, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα του οδηγού, ενώ εντύπωση προκαλεί και το πλήθος των υποδοχών για τα μικροαντικείμενα που φιλοξενεί το εσωτερικό.

Αναβαθμισμένη, σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας, είναι η ποιότητα κατασκευής, όπως άλλωστε και ο σχεδιασμός του ταμπλό.

Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι άφθονος. Οι ενήλικοι επιβάτες θα απολαύσουν την άνεση που προσφέρει το ASX ακόμη και σε μακρινά ταξίδια.

Στις αρετές του Mitsubishi ASX πρέπει να συνυπολογιστεί η παθητική του ασφάλεια, η οποία επιβεβαιώνεται με τα 5 αστέρια στα crash tests του Euro NCAP.

Το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας οφείλεται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων όπως:

◼ Βελτιστοποίηση του σχήματος της οκταγωνικής διατομής των εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορροφητικότητα ενέργειας κρούσης,

◼ Φέρουσα δομή «τριών διαδρομών» που συνδέει το πίσω τμήμα, την εμπρός πλαϊνή δοκό με την τραβέρσα του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία, ώστε να διαχέουν αποτελεσματικά την ενέργεια που απελευθερώνεται σε μια μετωπική σύγκρουση,

◼ Το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών φέρει στοιχείο παραμόρφωσης, που απορροφά την ενέργεια κρούσης εμποδίζοντας τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού στις χαμηλές ταχύτητες. Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα γενικά και μειώνει το κόστος επισκευών,

◼ Ενισχυμένη δομή αμαξώματος –με συγκολλημένες τις ενισχύσεις των πλαϊνών στοιχείων– άκρως αποτελεσματική στην απορρόφηση ενέργειας σε μετωπικές, οπίσθιες και πλαϊνές συγκρούσεις,

◼ Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας του 1,6 λίτρου της φίρμας υπόσχεται απαράμιλλη αξιοπιστία αλλά και οικονομία καυσίμου, με τη ροπή να ξεδιπλώνεται από χαμηλό εύρος στροφών.

Στην πράξη, επιβεβαιώσαμε τη γνώριμη φιλική εικόνα του αειθαλούς ASX, με την άνεση σε πρωταγωνιστικό ρόλο λόγω και του υψηλού προφίλ των ελαστικών αλλά και του περιορισμένου θορύβου στο εσωτερικό.

Στην εθνική οδό, το ASX ταξιδεύει άνετα, σβέλτα και πολύ οικονομικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι ακόμη και σε γρήγορο ρυθμό η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει 7 αερόσακους (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού), ESP, Hill Start Assist, σύστημα Auto Stop & Go (AS&G), σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τέλος, το ανανεωμένο ASX καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη και απαιτεί συντήρηση κάθε 20.000 χλμ. ή μία φορά τον χρόνο.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ