Το Αμβούργο γέννησε τους Μπιτλς

beatles.jpg

Μπητλς Heritage Auctions via AP

Ξέρουμε τα πάντα για τους Μπιτλς, αλλά και να μην τα καλοθυμόμαστε, έρχεται κάθε τόσο και μια δημοπρασία να μας φρεσκάρει τη μνήμη μέσα από τα μεμοραμπίλια της. Αυτή ειδικά, που θα γίνει στις 19 Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη από τη Heritage Auctions, έχει μεγάλο ενδιαφέρον, κυρίως γιατί συνδέεται με το ξεκίνημα του γκρουπ και μυρίζει Αμβούργο.

Βγαίνει στο σφυρί η μεγάλη συλλογή του Γερμανού Ούβε Μπλάσκε, που πέθανε το 2010.

Το πρωτο συμβολαιο που υπεγραψαν οι Μπιτλς με την γερμανικη Polydor, που τους βαφτισε Beat Boys Το πρώτο συμβόλαιο που υπέγραψαν οι Μπιτλς με την γερμανική Polydor, που τους βάφτισε Beat Boys |

Είναι λογικό, λοιπόν, να διαθέτει μερικούς γερμανικούς θησαυρούς και, κυρίως, το πρώτο πρώτο συμβόλαιο που υπέγραψαν ποτέ τα σκαθάρια.

Ηταν στο Αμβούργο του 1961 για ένα σινγκλ με μια ροκ βερσιόν τού «My Bonny Lies Over the Ocean», που τραγουδούσε ο Βρετανός τραγουδιστής/κιθαρίστας Τόνι Σέρινταν και αυτοί τον συνόδευαν.

Ο δίσκος κυκλοφόρησε μόνο στη Γερμανία από την Polydor. Τα credits αναγράφουν «Tony Sheridan and the Beat Boys». To Beatles είχε φανεί στον Γερμανό παραγωγό ότι δεν θα έλεγε τίποτα στους συμπατριώτες του. Κανένα πρόβλημα δεν είχαν τα «σκαθάρια».

Πήραν ολόκληρες 80 λίρες! Τώρα το συμβόλαιο των έξι σελίδων αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία πάνω από 150 χιλιάδες.

Οι οργανωτές της δημοπρασίας, για να την προωθήσουν όσο μπορούν, φουσκώνουν φυσικά τη σημασία που είχε για τους Μπιτλς η περίοδος «Αμβούργο».

Οταν βρέθηκαν εκεί, μεταξύ 1960 και 1962, ήταν «προφανώς στην τρίτη κατηγορία των γκρουπ του Λίβερπουλ», υποστηρίζει ο διευθυντής του μουσικού τμήματος της Heritage Auctions.

Επιασαν δουλειά στο Top Ten Club του Αμβούργου μόνο όταν απέρριψαν την πρόταση κάμποσες άλλες μπάντες. Εκεί, όμως, συνοδεύοντας τον Τόνι Σέρινταν, λένε οι ειδικοί, ανέπτυξαν τις δυνατότητές τους, έμαθαν νέα πράγματα, βελτίωσαν την τεχνική τους.

Με λίγα λόγια, το Αμβούργο έφτιαξε τους Μπιτλς. Και το γερμανικό δισκάκι τους έπαιξε μεγάλο ρόλο στην καριέρα τους.

Οταν επέστρεψαν στο Λίβερπουλ, οι Γερμανοί τούς έστειλαν μερικά αντίτυπα να έχουν. Τα ανακάλυψε ένας ντόπιος ντισκ τζόκεϊ, άρχισε να τα παίζει, ο κόσμος τα πρόσεξε, τα άκουσε και ο Μπράιαν Επστάιν, ιδιοκτήτης τότε δισκάδικου στο Λίβερπουλ, και αποφάσισε να πάει στο Cavern Club να κρίνει με τα ίδια του τα αυτιά το συγκρότημα. Και τότε πρότεινε στους Μπιτλς να γίνει ο μάνατζέρ τους και άρχισε να γράφεται η ιστορία.

Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να τους εξασφαλίσει συμβόλαιο με την EMI. Οχι, αυτό δεν πουλιέται στη δημοπρασία της Ν. Υόρκης.

Κάρτα του Ρινγκο Σταρ στη γιαγιά του από το Αμβούργο Heritage Auctions via AP

Βγαίνει, όμως, στο σφυρί μια κάρτα που έστειλε το 1960 από το Αμβούργο στη γιαγιά του ο Ρίγκο Σταρ (τιμή εκκίνησης 4 χιλ. λίρες).

Η συλλογή του Ούβε Μπλάσκε δεν περιλαμβάνει μόνο ενθυμήματα από τη γερμανική περίοδο των Μπιτλς. Εκτείνεται σε όλη τη μεγάλη καριέρα τους.

Υπογεγραμμενο απο τους Μπιτλς αντιτυπο του πρωτου σινγκλ τους με το Love Me Do Υπογεγραμμενο απο τους Μπιτλς αντιτυπο του πρωτου σινγκλ τους με το Love Me Do | Music Beatles Auction

Ανάμεσα στα αντικείμενα που θα δημοπρατηθούν είναι ένα σινγκλάκι με το «Love Me Do» υπογεγραμμένο από τα «σκαθάρια», ένα μενού ελβετικού εστιατορίου με τις τζίφρες του από την εποχή (1965) που γύρναγαν το «Help», και ένα σετ τεσσάρων ψυχεδελικών πόστερ του Ρίτσαρντ Αβεντον που του είχε παραγγείλει το γερμανικό περιοδικό Stern το 1966.