Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής

varotsos.jpg

Ο Κώστας Βαρώτσος Κώστας Βαρώτσος

Αγαπημένος του κοινού, των θεωρητικών της τέχνης και των συλλεκτών, ο Κώστας Βαρώτσος είναι σύγχρονος Ελληνας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Καινούργιες συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων κυρίως από γυαλί και σίδερο, τα αγαπημένα υλικά του, παρουσιάζει στην ατομική του έκθεση «Γλυπτική 2008-2018» που εγκαινιάζεται, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, την Πέμπτη (21/6) στο Ιδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη.

Κ.Βαρώτσος, «Δέντρα», 2018   σίδερο και πολυεστέρας, ύψος 2,4 μ. Κ.Βαρώτσος, «Δέντρα», 2018, σίδερο και πολυεστέρας, ύψος 2,4 μ. |

Καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΑΠΘ (1999), με εκθεσιακή δράση σε όλο τον κόσμο, συμμετοχές σε Μπιενάλε (Βενετίας, Πεκίνου, κ.ά.) και μεγάλων διαστάσεων έργα ενταγμένα στον δημόσιο χώρο και στο φυσικό περιβάλλον, ο Κώστας Βαρώτσος με τη γλυπτική του εκφράζει «μια ριζοσπαστική αναθεώρηση, την αέναη αναζήτηση του διαφορετικού. Στόχος του ήταν και παραμένει να προσφέρει στον θεατή μια αισθητική πρόκληση και μια εικαστική απόλαυση.

»Το γλυπτικό του ιδίωμα δίνει έμφαση στον άμεσα ορατό χώρο, τη φόρμα και το περιεχόμενο, τη διερεύνηση μιας αισθητικής εμπειρίας», σημειώνει στο κατατοπιστικό εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου ο επιμελητής της έκθεσης Τάκης Μαυρωτάς.

«Φύσημα», 2018 «Φύσημα», 2018 |

Το πιο διάσημο, ίσως, έργο του, ο εμβληματικός «Δρομέας» ταυτισμένος με την Αθήνα, μετεγκαταστάθηκε από την Ομόνοια στην πλατεία Μεγάλης του Γένους Σχολή (2004) απέναντι από την Εθνική Πινακοθήκη για να «λογχίζει με την ακινησία και την αδράνεια δίνοντας έμφαση στη στέρεα πλαστική δομή και την ευθραυστότητα του υλικού».

Πρόκειται για ένα από τα πολλά γλυπτά που έχει δημιουργήσει για ανοιχτούς χώρους και βρίσκονται από την Κύπρο και τις ΗΠΑ μέχρι την Ελβετία και την Ιταλία – όπου έζησε περισσότερα από 10 χρόνια.

Εργα του κοσμούν κεντρικά και μη σημεία της χώρας, ενώ στη Μόρτζια, στα Απένινα όρη, βρίσκεται μία από τις σημαντικότερες μνημειακές γλυπτικές εγκαταστάσεις του που ανακαλεί, επίσης, την ιστορική μνήμη καθώς η περιοχή είχε βομβαρδιστεί από τους ναζί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, επειδή εκεί κρύβονταν αντάρτες της ιταλικής αντίστασης. Αξιοσημείωτο είναι ότι για τη δημιουργία του εργάστηκαν εθελοντικά εργάτες και αγρότες, από τριάντα χωριά της περιοχής.

Η ατομική έκθεση περιλαμβάνει καινούργια έργα, όπως ο περίφημος «Νάρκισσος», που εκτίθεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, το μνημειακό πολύπτυχο «Ευρώπη» (2018), όπου «αποκαλύπτονται οι ζωγραφικές του χειρονομίες επάνω στην ατσαλένια επιφάνεια», η «Φασολιά» (2018) ύψους πέντε μέτρων που τη δημιούργησε από επάλληλες πλάκες γυαλιού και μαρμάρου και έχει τοποθετηθεί στην είσοδο του Ιδρύματος Θεοχαράκη, η εντυπωσιακή «Υδρόγειος» (2018) κατασκευασμένη από σίδερο και γυαλί, όπου προσεγγίζει το σχήμα της σφαίρας με οκτώ αυτόνομες εγκάρσιες τομές, αλλά και τα κυρτά γλυπτά «Στάχυα», από σίδερο και πολυεστέρα (2018), που δίνουν την αίσθηση ότι κάμπτονται στο φύσημα του ανέμου.

info: Βασ. Σοφίας 9, τηλ.: 210-3611206. Διάρκεια: 20/6 έως 21/10/2018

  

 

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας