Αερομαχία Σπίρτζη – Fraport

aerodromio_makedonia.jpg

Αεροδρόμιο Μακεδονία EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Απόρησαν χθες όσοι δεν ξέρουν, αλλά το μήνυμα εστάλη στους παραλήπτες του, μετά την επίθεση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στην κοινοπραξία Fraport, η οποία έχει αναλάβει την επένδυση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας στον ραδιοσταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σπίρτζης είπε ευθέως ότι η εταιρεία «μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής», αφού «δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν».

Τροχιοδεικτικές βολές

Μόνο που αυτό ήταν απλώς τροχιοδεικτικό των προθέσεών του να «σηκώσει το γάντι» μετά από α) ανακοίνωση που είχε βγάλει η εταιρεία μεσούντος του Αυγούστου, β) πληθώρα διαρροών και γ) την κοινή επιστολή Γιάννη Μπουτάρη και Απόστολου Τζιτζικώστα σχετικά με το επίμαχο θέμα των έργων αναβάθμισης στους διαδρόμους απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Στα μέσα Αυγούστου η γερμανική εταιρεία είχε διαμηνύσει πως «δεν χρειάζεται να ταλαιπωρηθούν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες από τα έργα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” τον ερχόμενο χειμώνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής», ενώ στην «Καθημερινή» ο chief operating officer της κοινοπραξίας, Ιαν Μάθεσον, δήλωνε πως «με την έναρξη της παραχώρησης ξεκινήσαμε εκτεταμένους ελέγχους, από τους οποίους προέκυψε ότι η αναβάθμιση του σημείου διασταύρωσης δεν είναι αναγκαία, καθώς η αντοχή του ξεπερνά την απαιτούμενη. Δεν έχει κανένα νόημα να καταστραφεί και να ξανακατασκευαστεί η διασταύρωση».

Στη συνέχεια και λίγο πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ, οι κ. Μπουτάρης και Τζιτζικώστας δημοσιοποιούν επιστολή με την οποία θέτουν το θέμα, αλλά και εμμέσως παίρνουν θέση αφού, όπως σημείωναν, «θα θέλαμε από εσάς να δοθεί μια ξεκάθαρη απάντηση για το αν όντως υπάρχει αναγκαιότητα εκτέλεσης των έργων στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” κι αν όντως η ζημία που θα προκληθεί στον αερολιμένα, στον τουρισμό και στις αεροπορικές μετακινήσεις μπορεί να αποφευχθεί».

Μετά από αυτά, αν και άγνωστο τι ξεχείλισε το ποτήρι, ο κ. Σπίρτζης πέρασε χθες στην αντεπίθεση δηλώνοντας ότι η εταιρεία πρέπει «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει», διότι «τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς που τα επιβλέπουν».

Θυμίζει δε πως «πριν από λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μη συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε;».

Αν η αποστροφή του, «έχουν κάποιο άλλο αίτημα; ας πάνε στη διαιτησία», θυμίζει κάτι από… Σκουριές, η τελευταία του μπηχτή μοιάζει με πρόκληση σε… αερομαχία: «Αξίζει τον κόπο να δούμε ποιοι επηρεάζονται -να το πω ευγενικά- από την κάθε φορά λειτουργία και φιλολογία της Fraport και βγαίνουν ως νομικοί και εμπορικοί αντιπρόσωποί τους. Φαντάζομαι να το σταματήσουν, γιατί μετά θα αρχίσουμε να λέμε και τα ονόματα, ποιοι σε κάθε φάση, για κάθε αίτημα που έχει μια εταιρεία η οποία έχει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, βγαίνουν και διαφημίζουν και τεκμηριώνουν τα αιτήματα συγκεκριμένων εταιρειών».

Η απάντηση της κοινοπραξίας

H Fraport απάντησε με ανακοίνωσή της το βράδυ, γνωστοποιώντας αναλυτικά το πρόγραμμα των παρεμβάσεων που ήδη έκανε και αυτές που θα κάνει (ύψους 400 εκατομμυρίων πέραν του 1,234 δισ. που έχει ήδη καταβληθεί). Για τις εργασίες αναβάθμισης στο «Μακεδονία» (διασταύρωση Διαδρόμου 16/34 με Διάδρομο 10/28) λέει ότι θα σήμαιναν κλείσιμο του αεροδρομίου αφού «ο δεύτερος διάδρομος (10/28) παραμένει πάνω από μία δεκαετία κλειστός λόγω εκτέλεσης έργων επέκτασης». Υποστηρίζει ότι από ελέγχους που έκανε διαπίστωσε πως «η ακεραιότητα της υποδομής είναι ικανή να εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια» χωρίς κίνδυνο. Αν άρχιζαν τα έργα, σημειώνει, θα ανέκυπταν «σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου, θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη εκφράσει τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στη ματαίωση πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο». Κι αυτό συνιστά «τεράστιο πλήγμα για την τοπική κοινωνία», ενώ τυχόν καθυστερήσεις «μετά τον Απρίλιο 2018 θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια». Τέλος, σχολιάζει ότι δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει και κρατά ανοιχτή την επικοινωνία.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ