«Αδικημένη η δυτική Κρήτη για τον ΒΟΑΚ»

Tο ΤΕΕ Τμήμα Δυτικής Κρήτης, σε κείμενο προς τον περιφερειάρχη, τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΚ, κάνει λόγο για καταφανής αδικία στον καταμερισμό κονδυλίων για τα αναπτυξιακά έργα.

Το ΤΕΕ τόνίζει επίσης ότι η υφιστάμενη κατάστασή του δρόμου ,δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ’ ελάχιστο στις σημερινές σύγχρονες απαιτήσεις για αυτοκινητόδρομο.

Το κείμενο το οποίο απευθύνεται στον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων Απόστολο Βουλγαράκη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΚ Φώτη Καζάση αναφέρει:

Όπως γνωρίζετε ο ΒΟΑΚ αποτελεί τμήμα των Ευρωπαϊκών οδικών δικτύων και είναι κατά κοινή θέση όλων των φορέων το βασικότερο έργο υποδομής για την Κρήτη. Όμως παρά την καθοριστική επιρροή του στην ανάπτυξη του νησιού, η υφιστάμενη κατάστασή του δρόμου δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ’ ελάχιστο στις σημερινές σύγχρονες απαιτήσεις για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα με πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων.

Η Κρήτη βρίσκεται στην τρίτη θέση ανάμεσα στις περιφέρειες της Ελλάδας όσον αφορά την συνεισφορά στην οικονομία της χώρας. Η καταφανής αυτή αδικία στον καταμερισμό των κονδυλίων όσον αφορά τα αναπτυξιακά έργα σε επίπεδο Περιφέρειας σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα θα πρέπει οπωσδήποτε να αναστραφεί.

Στο πλαίσιο αυτό υπερθεματίζουμε την πρόσφατη πρωτοβουλία του ΟΑΚ να αποστείλει αίτημα προς το Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αναλάβει τη διαδικασία για την προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ με τον ΟΑΚ, μέσω Προγραμματικής Σύμβασης.

Στην Π.Ε. Χανίων έως σήμερα έχουν κατασκευαστεί μόλις 11 χλμ του ΒΟΑΚ τετράιχνης διατομής περιφερειακά της πόλης των Χανίων στο τμήμα Βαμβακόπουλο – Σούδα. Επίσης εκπονούνται τρεις μελέτες για νέο δρόμο και αυτές αφορούν τα τμήματα:

  • Καλύβες – Άγιοι Πάντες, μήκους 8 χλμ.: τετράιχνης διατομής (με εγκεκριμένη ΜΠΕ που αποτελεί και το πλέον ώριμο έργο για να υλοποιηθεί άμεσα, αρκεί να υπάρξει χρηματοδότηση δεδόμενου και της σημαντικότητας της έστω και τμηματικής άμεσης αναβάθμισης του ΒΟΑΚ)
  • Βρύσσες – Ατσιπόπουλο, μήκους 22 χλμ.: τετράιχνης διατομής (με υπό έγκριση ΜΠΕ)
  • Παράκαμψη Κισσάμου, μήκους 6χλμ.: δίιχνης διατομής (στάδιο έγκρισης ΜΠΕ)

Θέση του ΤΕΕ/ΤΔΚ είναι ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επίσπευση των ενεργειών και η άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων που δημιουργούν τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην πλήρη ωρίμανση και των 3 υπό εκπόνηση μελετών.

Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη την σχεδιαζόμενη στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ, τις κατά καιρούς δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών και την παράλληλη διερεύνηση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη εκπόνησης μελετών για κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) για τα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει καμία διαδικασία για την ανάθεση και εκπόνηση μελετών.

Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα τμήματα:

  • Βαμβακόπουλο – Κολυμπάρι – Κίσσαμος, μήκους 36 χλμ
  • Σούδα – Καλύβες, μήκους 12 χλμ
  • Άγιοι Πάντες – Βρύσσες, μήκους 5 χλμ

Ακόμη έχοντας υπόψη την πάγια θέση της ΠΕ Χανίων έτσι όπως εκφράστηκε στις παρατηρήσεις για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης: « …ειδικά για την δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσσαμο και δίιχνη διατομή για την Παράκαμψη Κισσάμου και έως τον λιμένα Κισσάμου…..» αλλά και διαπιστώνοντας την άμεση ανάγκη να αποκτήσει η Κρήτη ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τα επόμενα χρόνια πιστεύουμε, ως ΤΕΕ Τμήμα Δυτικής Κρήτης, θα πρέπει να είναι αίτημα και διεκδίκηση όλων των φορέων και ΟΤΑ του νομού μας, η παραδοχή ότι κάθε σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά στην κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια του νομού Ρεθύμνου έως την Κίσσαμο.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας