1932, χρονιά ορόσημο για τον Πάμπλο Πικάσο

picasso-girl-before-mirror.jpg

«Κορίτσι μπροστά στον καθρέφτη», Πικάσο, 1932 Yui Mok/PA via AP

Μια μεγάλη έκθεση με έργα του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου ανοίγει αυτή την εβδομάδα στην γκαλερί Tate Modern του Λονδίνου.

Όλα είναι έργα του 1932, χρονιά που ο ζωγράφος έγινε 50 ετών και όλοι αναρωτιούνταν αν η αξία του είχε αρχίσει πια να ξεφτίζει.

Ωστόσο, τα περισσότερα από 100 γλυπτά και ζωγραφικά έργα που εκτίθενται στην Έκθεση «Πικάσο 1932 – Έρωτας, Φήμη, Τραγωδία», αποδεικνύουν ότι όχι μόνο εξακολουθούσε να είναι δημιουργικός, αλλά φέρνουν στο φως όλες της πηγές έμπνευσής του, τις επιρροές που δέχθηκε -ακόμη και από τον «αντίπαλό» του Ανρί Ματίς-, το ενδιαφέρον του για την ψυχανάλυση, αλλά και την παθιασμένη σχέση του με τη νεαρή ερωμένη του, την 22χρονη τότε Μαρί-Τερέζ Βάλτερ, η οποία του ενέπνευσε μερικά από τα μεγαλύτερα πορτρέτα του.

«Το όνειρο», Πικάσο, 1932 Yui Mok/PA via AP

Σύμφωνα με μία από τους επιμελητές της έκθεσης, τη Νάνσι Ίρεσον, η έκθεση είναι μια «απίστευτη ευκαιρία να πλησιάσουμε τον Πικάσο. Όχι μόνο σαν εμβληματικό καλλιτέχνη, αλλά σαν προσωπικότητα, και να φτάσουμε στην καρδιά της δημιουργικότητάς του».

Ο Πικάσο ζωγράφιζε περισσότερα από 70 χρόνια -πέθανε το 1973 σε ηλιία 91 ετών, αλλά το 1932 ήταν από τις πλέον γόνιμες και παραγωγικές χρονιές του, χάρη και στην έμπνευση που του έφερε η νεαρή Βάλτερ, για να δημιουργήσει πίνακες και γλυπτά που συνδύαζαν πολλές καλλιτεχνικές τεχνοτροπίες, μεταξύ των οποίων τον κυβισμό και τον υπερρεαλισμό. Έργα που είναι ταυτόχρονα πλημμυρισμένα ερωτισμό.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας